Begynder- og onsdagsgolf
Begyndergolf/Onsdagsgolf er primært for begyndere/højhandicappere med handicap over 40, men vi inviterer alle medlemmer, der har lyst til at spille 9 eller 6 huller, til at deltage om onsdagen.
Hvem er vi?
Vores opgave er at hjælpe begyndere med alle de praktiske ting og spørgsmål, der naturligt opstår i forbindelse med at begynde at spille golf.
Ved disse turneringer oplever vi, at såvel nye, som de lidt mere øvede, skaber kontakter til hinanden og det er derfor en rigtig god måde at lære andre medspillere at kende, som man senere kan gå runder sammen med.
Du behøver ikke have udstyr – bare mød op og vær med.
Hvornår foregår det?
Der er Begyndergolf/Onsdagsgolf hver onsdag fra april til september. Medlemmer, der har
DGU-kort, spiller primært 9 huller på 18-hulsbanen. Spillere, som er i gang med at tage DGU-
kortet, spiller på 6-hulsbanen.
Alle medlemmer er velkomne. Når medlemmerne har deltaget en gang i Begyndergolf/Onsdagsgolf, vil de modtage info om Begyndergolf/Onsdagsgolf gennem
sæsonen.
Onsdage i april og september kl. 16.30, mødetid senest kl. 16.00
Onsdage i maj, juni, juli og august kl. 17.00, mødetid senest kl. 16.30
Sådan spiller vi?
Du skal senest mandag kl. 12:00 tilmelde dig i ”Golfbox”.
Tilmelding til onsdagsgolf laves under Klubturneringer. Find den ønskede dato og klik på turneringen ”Begyndergolf/Onsdagsgolf”. Tryk på den blå knap ”Tilmeld dig”.
Der kan IKKE ske tilmelding efter tilmeldingsfristen.
Du bliver placeret i en ”bold” (hold) sammen med 3 andre spillere. De enkelte bolde mikses
således, at der er nybegyndere og erfarne spillere i hver ”bold”. Der vil i hver ”bold” være
udpeget en ”kaptajn” som sørger for flowet i bolden og tager sig af evt. spørgsmål om regler
og etiketter.
Eventuelt afbud meddeles ved at sende en sms til turneringslederen.
Når du har tilmeldt dig via Golfbox, vil dit scorekort ligge udskrevet onsdag, når du ankommer.
Du skal selv hente dit scorekort inden briefingen en halv time inden start.
Vi spiller med ”gunstart”. Det vil sige, at alle starter på samme tidspunkt og spillerne med
handicap op til 54 fordeles på de 9 huller, der er valgt den pågældende onsdag på 18-
hulsbanen. Spillere, som er i gang med at tage DGU-kort, fordeles på 6-hulsbanen.
Vi starter alle ved Tee 47 på 18-hulsbanen og fra rød tee på 6-hulsbanen.
Et korrekt udfyldt scorekort afleveres til turneringslederen efter runden. Scorekortet er korrekt
udfyldt, når det er underskrevet af dig som spiller samt markøren, der også skal skrive
medlemsnummer sammen med underskriften. Scorekort skal godkendes af turneringslederen
for at du kan blive handicapreguleret. Der er ikke handicapregulering for spillere på 6-
hulsbanen. Dagens turneringsleder vil sørge for indberetning af scores og handicapregulering.
Den første onsdag i måneden spilles der månedsmatch. Vi betaler kr. 60,00 til præmier og har
efter matchen fællesspisning for egen regning og præmieoverrækkelse. Det koster 70,00 kr. at deltage i åbningsmatchen og i afslutningsmatchen. Pengene går udelukkende til præmier, der uddeles efter matchen.
Kaptajn
Er du en erfaren golfspiller med handicap under 40, kan du blive udvalgt som kaptajn i bolden.
For at være godt forberedt til opgaven, har vi lavet en kort beskrivelse, der forklarer de ting,
som du, som kaptajn, skal være opmærksom på under runden. Læs mere HER.
Begynderudvalget
Henning Laen Sørensen, formand
Jørgen B. Jørgensen, sekretær
Nils Nykjær, Golfbox
Jørgen Knudsen
Henrik Tuxen
Susanne Marstal
Gunnar Ragnars
Lene Justesen
Claus Carmel
Tina Nielsen, bestyrelsesrepræsentant